Skrivet av: Henrik Arnstad | fredag, 18 september 2009

Den märkligaste av känslor…

Idag på morgonen hämtade jag ett litet paket på Norstedts. Det låg i receptionen, med mitt namn textat med spritpenna. Det första exemplaret av Skyldig till skuld, direkt från tryckeriet i Dalarna. Känslan av att ta ut boken, stryka den med handen… En djup och innerlig känsla som jag inte hittar något bra ord på.

Jag kände mig rörd.

Jag hade köpte några bakelser. En till förlagsredaktör Henrik, en till min förläggare Stefan och en till mig själv. Henrik väntade däruppe på mig (receptionisten ringde och sa att jag var på väg upp). Men jag blev sittande i receptionen, smekandes boken som den vore ett nyfött barn. Förlossning, efter tre års havandeskap. Henrik ringde till receptionisten efter en stund. Undrade vart jag tagit vägen.

Om några veckor börjar recensionerna och allt det där. Min bebis ska visas upp för världen och vägas på våg. För lätt? För tung? Men just nu. Idag. Är Skyldig till skuld bara min. Och jag älskar den av hela mitt fadershjärta.

Kommentera

Kategorier

